W życiu każdego przedsiębiorcy mogą wydarzyć się różne nieprzewidziane sytuacje dotyczące oczywiście jego działalności gospodarczej. Co zrobić w sytuacji, gdy nastąpi awaria np. kasy fiskalnej lub zostanie zgubiona książka serwisowa?
W sytuacji, gdy nastąpi awaria lub jakakolwiek inna nieprawidłowość dotycząca działania kas, podatnik zmuszony jest do natychmiastowego wezwania serwisu w celu naprawienia danej usterki.
W czasie, gdy kasa znajdzie się w naprawie u serwisanta, należy korzystać z kasy rezerwowej. Jeżeli jednak podatnik nie posiada rezerwowej kasy, nie może prowadzić sprzedaży do czasu, kiedy zostanie naprawione dane urządzenie fiskalne.
W związku z powyższym już na początku – jeszcze przed zakupem kasy fiskalnej, należy rozważyć zakup jeszcze kasy rezerwowej, w razie nieprzewidzianych sytuacji. Dodatkowo podatnik taki może starać się o zwrot z zakupu, jeżeli kupuje dwie lub więcej kas jednocześnie.
Natomiast w przypadku zgubienia lub kradzieży książki serwisowej danego urządzenia fiskalnego, należy wystosować odpowiednie pismo do Urzędu Skarbowego, w celu zgłoszenia danej sytuacji.
W tym wypadku należy jeszcze wystąpić o wydanie duplikatu do serwisu – tutaj należy załączyć jeszcze kopię zgłoszenia wysyłanego do US.
W związku z powyższym podatnik musi liczyć się z poniesienie kosztów za wydanie duplikatu książki serwisowej.