Przedsiębiorcy, którzy zakładają swoją działalność i rejestrują się w wpisie CEIDG, a dodatkowo zlecają prowadzenie swojej księgowości do biura rachunkowego, często zastanawiają się jaki mają wpisać adres przechowywania tejże dokumentacji we wniosku.
Jak wspominaliśmy we wcześniejszym artykule, wszelkie dane dotyczące biura rachunkowego umieszczone są w rubryce 21 we wniosku do CEIDG-1. Tutaj wpisuje się dane biura, które prowadzi za nas dokumentację księgową. Oznacza to, iż obowiązkowo musi zostać podana nazwa i NIP podmiotu, który prowadzi dokumentację wraz z podaniem miejsca, w jakim dokumentacja jest przechowywania.
W powyższej rubryce należy więc umieścić adres przedsiębiorcy – miejsce zamieszkania, zameldowania, główne lub dodatkowe miejscu prowadzenia działalności, inny adres lub adres biura rachunkowego. Jednakże należy zwrócić uwagę na to, że nie chodzi tutaj o dokumentację archiwalną a bieżącą. W przypadku, gdy dokumentacja znajduje się w biurze rachunkowym, to przedsiębiorca powinien podać adres biura rachunkowego.