Podczas rejestrowania firmy należy oczywiście wypełnić także obowiązek zgłoszenia siebie do ubezpieczeń ZUS.
Można to wykonać w prosty sposób – od razu przy rejestracji firmy (jednoosobowej) poprzez formularz CEIDG-1. Wystarczy dołączyć dokumenty zgłoszeniowe do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych (za siebie oraz członków rodziny). Zgłoszenia dokonuje się na formularzu ZUS ZUA lub ZZA, a członków rodziny a ZUS ZCNA.
Warto jeszcze podkreślić, że zgłoszenia pracownika, czy współpracownika należy dokonać oddzielnie w ZUS lub poprzez program Płatnik. Nie ma możliwości wykonania tego przy składaniu wniosku CEIDG.
Ważne! Do ZUS można składać dokumenty w formie papierowej, tylko w momencie, gdy płatnik rozlicza składki maksymalnie za 5 osób (pracowników). Natomiast, w sytuacji, gdy rozlicza je za więcej niż 5 osób, to musi przesłać dokumenty elektronicznie.