Czy podanie terminu zapłaty na wystawionej fakturze przy formie płatności „za pobraniem” jest prawidłowe?
Aby rozwiązać powyższe wątpliwości, przedstawione w pytaniu, zostanie poniżej opisany przykład wraz z jego końcową interpretacją (odpowiedzią).
Na przykład: w przypadku zakupu towarów (gdzie fakturę dostarcza osobiście kurier), płacimy za dane zamówienie gotówką przy odbiorze. Problem pojawia się w momencie, gdy przeglądamy otrzymaną fakturę – przy terminie płatności uwzględnionej na fakturze zostaje wpisany kolejny miesiąc, licząc od dnia zakupu – większość Klientów zastanawia się często czy nie jest to sprzeczne.
Odpowiedź jest prosta. Powyższa sytuacja jest sytuacją sporną dla Klienta, ponieważ z jednej strony jest dla niego zamieszana oraz informacje o terminie płatności są niepotrzebne i zbędne, natomiast ze strony Sprzedawcy wystawienie takiej faktury nie jest błędem i nie ma zatem powodów kwestionowania poprawności wystawionej faktury.
Podsumowując: Faktura, o której mowa powyżej (na przykładzie), jest oczywiście fakturą wystawioną prawidłowo. Ogólnie rzecz biorąc elementy, jakie powinna zawierać faktura (art. 106e ustawy o VAT), nie wskazują na określenie obowiązkowego terminu lub formy płatności. Jednakże informacje takie mogą być umieszczane przez sprzedawców bez większych obaw.