Jeżeli przedsiębiorca dokona zakupu od osoby prywatnej, może zaliczyć go do swoich kosztów. Jedankże przedsiębiorca ten musi posiadać umowę sprzedaży (dokument potwierdzający transakcję), tak aby mógł potwierdzić tym dowodem swój zakup. Dopiero wtedy przedsiębiorca na podstawie umowy sprzedaży może ująć dany koszt w KPiR.
Przy czym musi pamiętać o tym, że umowa sprzedaży powinna zawierać niezbędne dane.
Mianowicie, umowa sprzedaży musi zawierać co najmniej, takie dane jak:
- strony (nazwy i adresy) uczestniczące w operacji gospodarczej, której umowa dotyczy,
- datę sporządzenia umowy oraz daty dokonania faktycznego zakupu, jeżeli różni się od daty sporządzenia umowy,
- przedmiot operacji gospodarczej i jego wartości oraz ilościowe określenie, jeżeli jest wymierny w jednostkach naturalnych,
- podpisy osób obu stron.
Warto podkreślić, że jeżeli zakupiony produkt np. tablet będzie przekraczał kwotę 3 500 zł to należy go wprowadzić do ewidencji środków trwałych. I w tym wypadku kosztem podatkowym będą odpisy amortyzacyjne ujęte oczywiście w KPiR.