Pracodawca zatrudniając pracownika, musi pamiętać o licznych obowiązkach, jakie wynikają z tego tytułu. Jednym z nich jest przygotowanie rocznych deklaracji PIT-11. W dzisiejszym artykule przybliżymy ten temat.
Co zawiera PIT – 11 ?
Deklaracja PIT -11 zawiera informację o dochodach, przychodach, kosztach, a także o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych. Jest to informacja wystawiana i dostarczana przez płatnika, który w trakcie roku rozlicza, pobiera i wpłaca zaliczki na podatek dochodowy.
Dla kogo PIT – 11 ?
Powyższa deklaracja służy do wykazania wysokości dochodów uzyskanych przez pracownika w jednym miejscu pracy i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy. PIT-11 przygotowywany jest nie tylko dla pracownika, ale również dla Urzędu Skarbowego, pod który dany pracownik podlega.
Termin sporządzenia i przekazania informacji PIT-11 do urzędu skarbowego upływa ostatniego dnia stycznia, za to ostatecznym terminem przekazania deklaracji pracownikowi jest ostatni dzień lutego.
Podatek dochodowy
Pracownik po otrzymaniu deklaracji PIT-11 jest w stanie dokonać prawidłowego rozliczenia rocznego uzyskanych przez siebie dochodów. Ma na to czas do 30 kwietnia, czyli około 2 miesięcy od dnia, w którym pracodawca ma obowiązek wydać dokument informujący o przychodach, kosztach, a także odprowadzonych zaliczkach na podatek dochodowy.