Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy mogą potwierdzić otrzymanie faktury korygującej e-mailem.
Wiadomość e-mail potwierdzająca otrzymanie faktury korygującej jest wystarczającym potwierdzeniem, które może być uznane za poprawne. Informacja taka oznacza, iż faktura korygująca dotarła do nabywcy.
Oznacza to, iż organy podatkowe jak najbardziej akceptują taką formę potwierdzenia. Praktycznie każdy rodzaj potwierdzenia, który daje jasną informację co do potwierdzenia odebrania korekty przez nabywcę (w sposób jasny i jednoznaczny) będzie zaakceptowany.
Uwaga! W momencie, gdy przy wystawieniu korygującej faktury przez sprzedawcę powstaje konieczność zmniejszenia kwoty podatku naliczonego u nabywcy, musi być on poinformowany o fakcie dokonania pomniejszenia podatku naliczonego i potwierdzić jego odebranie. Po to, aby sprzedawca mógł u siebie zmniejszyć podatek należny. Niepoinformowanie nabywcy o danym fakcie spowoduje, iż nabywca nie dokona zmniejszenia kwoty odliczenia.
Wspomniane wyżej potwierdzenie nie ma z góry narzuconej formy dla potwierdzenia odbioru faktury korygującej. W związku z czym może być to:
- zwrotne potwierdzenie odbioru wysłanej pocztą – w formie listu poleconego – przesyłki zawierającej fakturę korygującą,
- odrębne pisemne potwierdzenie otrzymania faktury korygującej również w formie elektronicznej,
- przesłanie zwrotnie kopii podpisanej faktury korygującej lub faksu z podpisaną fakturą korygującą.