Pracodawca jest zobowiązany do terminowego wypłacania wynagrodzenia swoim pracownikom za wykonaną pracę. Jednakże jaki termin musi zostać wyznaczony wg przepisów prawa?
Wynagrodzenie musi być wypłacane minimum raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie – wg. art 85 Kodeksu Pracy.
Zazwyczaj określony termin podany jest w regulaminie pracy, jeżeli jednak pracodawca nie ustalił regulaminu, to musi umieścić wzmiankę o miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia w pisemnej informacji dla pracowników – w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy. Dodatkowo taka informacja może znaleźć się na umowie.
Wynagrodzenie wypłacane raz na miesiąc musi być wypłacone do 10 dnia kolejnego miesiąca – za miesiąc poprzedni. W przypadku, gdy ten dzień wypadnie w dniu wolnym od pracy, pracodawca zobowiązany jest do przekazania wynagrodzenia wcześniej, np. w dniu poprzednim.
Powyżej wspomnieliśmy o minimalnym okresie wypłaty – raz na miesiąc, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, aby ta częstotliwość była większa.